Sunday, September 13, 2009

RamADhan 2009

salam... dr awl ramdhan smp skang sy x post ape2 lgi ttng bulan puase....n sebenarnya..sy sgt2 rindu kt arwah lagi2 ble menjelang ramadhan.....sepanjang perkahwinan kami setiap tahun kami dpt berpuase n beraye bersame...tahun 2007 mase tuh aqeel x de lagi... ke mane pegi ber2... ari2 pegi bazar ramadhan...then thun 2008 sy dalam pntg tapi arwah ttp bw sye ke bazar ramdhan ... walopun sy x leh nk mkn mkn2 tu sume tapi sy nk pergi jgk coz nk temankan arwah g bazar...arwah suke mkn karipap yg inti nye x byk... pastu suke mkn cucur udang...n roti john...erm ader cerite d sbalik roti john..kami beli roti john ni so ble berbuke bkak tgk hangit dan sehitamnye dalam roti john tuh...sy pun naik marah sbb knape ade org yg mcm ni sggup jual walopun da tau hangit... so sy ckp kt arwah(u i nk smpn ni so esok i nk anta blik roti john ni kt peniage tuh... i bkn nk marah or ape... tapi i nk ckp kt org tuh jgn wt camni x baek...da la bln pose...so arwah jwb x payah la..so sy ckp sy geram... then pas tuh arwah bleh habiskan roti john yg hangit tuh supaya sy x anta blik roti john tuh...mak sy ckp roti john mmg sgt2 pahit tp mcmane arwah snggup mkn...dia ckp dia x nk sy wat mcm tuh dia ckp dia nk sy bersabar....sepanjg hdup ngn arwah, dialah yg ajar sy erti sabar....

hati sy rase sunyi coz ramadhan ni da x same mcm tahun sebelum ni...sy cube kuatkan hati tapi kenangan bersame makin jelas dan jelas...di ingatan...mcm mane agk nye keadaan arwah kt sane yer...tapi bln ramdhan ni roh2 balik kan... so sy dpt merasekan arwah selalu memerhatikan sy dan aqeel...semoge sy tabah tuk teruskan hdup ni...Syukur kerana adenye Aqeel disisi...

Babah semoge tenang di sane..mama sentiasa berdoa tuk babah...
mama n aqeel syg....sgtttt kt babah...

kepada sesiapa yg bace blog ni same2 kiter sedekahkn al fatihah tk arwah hubby sy...


18 comments:

reen-not-green said...

sabar yeh ann..

**i can feel ur sadness**

just be strong..

S-H-I-M-A said...

hai ann...selamat berpuasa dan selamat menyanbut hari raya....
Akak harap ann tabah melalui hidup ini...doa banyak2 untuk suami..Mmg berat dugaan ini.berat mata memandandang,berat lagi ann yang tanggung..sabar ye ann..

putri said...

al fatihah kak.
terharu sgt baca semua entry,hope u will be storng ,owez
selamat hri raya:)

aina

dianafirdaus said...

Al - Fatihah...semoga rohnya dicucuhri rahmatNya...Amin

cinderellatulin said...

al-fatihah...

semoga n terus tabah walaupun kenangan lalu mengusik perasaan ann dikala saat2 bulan terisitimewa cam gini...semua kenangan tuh x leh terpadam ...cin doakan yg terbaik buat ann n aqeel..luv..

nasaoji said...

cuma aku leh btau, ko tabahkan diri saja... :)

nAdiRah said...

Al-Fatihah... Selamat Berpuasa & Selamat Hari Raya... Semoga Ann tabah & sabar menempuh dugaan ini. insyaAllah... dia bahagia di sana.

nmmy84 said...

AL-fATIHAH
kehadiran syawal ini pasti menggamit perasaan ann.tambah pula ini kali pertama meraikannya tanpa yang tersayang.smg ann tabah selalu.selamat hari raya, maaf zahir batin

eyza said...

sabar ye ka... semoga akak tabah menghadapi hari2 mendatang bersama Aqeel...

yaya said...

setiap kali entry pasal aruah saya pun turut tersentuh kerana memahami perasaan ann. semoga tabah dan bergembira di hari raya kerana aqeel masih ade...

kakngah said...

salam..
i'm ur silent reader.
Al-fatihah, semoga rohnya dicucuri rahmat.
be strong & u r not alone k..
ramai yg temankn u...

nur rabiatul adawiyyah said...

sabar ye..saya sedih setiap kali baca ur blog...

gee ryder said...

al fatihah utk arwah..
sedih lak baca...but u hv to b strong enough 4 aqeel

HaninFarshid said...

al fatihah ann...

be strong for your boy...hanin sedih sangat baca entry nie...will pray that arwah ditempatkan dikalangan orang yang beriman...

sabar,k...

selamat hari raya...

mariaariffbaby said...

alfatihah

sabarla yer awak.
harap awak lebih tabah menyambut syawal tahun ni yer

salam aidilfitri dari kami sekeluarga

wina said...

salam kenal ann

wina dh lama bc blog ann tp bru skrg berkesempatan nk tinggal jejak

ur a very strong lady ann & im so proud of u

al-fatihah wat arwah

aQEEL IdraKi Mama said...

untuk semue... thanx 4 ur support...ann luv u all.. beruntung dapat kawan mcm korang sume...

AzleenAzman a.k.a Mama Haziq Hakimi said...

SALAM..

baru baca your blog,,btw knapa husband meninggal..?excident or sakit..or..,?


semoga u sentiasa tabah..,
dan kebahagiaan sentiasa bersama u & ur son..

azlin..