Friday, May 29, 2009

Image baru Bedroomku




ermmmm utk pengetahuan pembace sume...after my hubby meninggal sy n aqeel x penah tido dlm bilik kami...sy n aqeel tdo dlm bilik tokku n nekku aqeel...rasenye da sebulan lebey tdo ngn diaorg ble nk tdo kt bilik kami satu perasaan sayu dtg sbb asyik ternampak arwah tdo kt situ...sayu n sedey sgt2....so lpas bncg2 ngn my mum...sy nk cat blik bilik tu n nk ubh susunatur perabot..now alhamdullilaH kami da start tdo blik bilik kami since mgg lpas...but dinding masih kosong... ti ble2 baru nk cari accesories tuk dinding

Kalau Dahi tak Mencecah Sejadah Didunia....


Assalammu'alaikum. ....

Sudah Bersediakah Anda Ketika Dipanggil Pulang Oleh Allah SWT?!!!
Bersihkanlah dirimu sebelum kamu dimandikan!
Berwudhu'lah kamu sebelum kamu diwudhu'kan!
Bersolatlah kamu sebelum kamu disolatkan!
Tutuplah rambutmu sebelum rambutmu ditutupkan!
Dengan kain kafan yang serba putih!
Pada waktu itu tidak guna lagi bersedih....
Walaupun orang yang hadir itu merintih....
Selepas itu kamu akan diletak di atas lantai....
Lalu dilaksanakanlah solat Jenazah
Dengan empat kali takbir dan satu salam
Berserta Fatihah, Selawat dan doa....
Sebagai memenuhi tuntutan Fardhu Kifayah
Tapi apakah empat kali takbir itu dapat menebus....
Segala dosa meninggalkan solat sepanjang hidup?
Apakah solat Jenazah yang tanpa rukuk dan sujud....
Dapat membayar hutang rukuk dan sujudmu yang telah luput?
Sungguh tertipulah dirimu jika beranggapan demikian....
Justeru ku menyeru sekelian Muslimin dan Muslimat....
Usunglah dirimu ke tikar Solat....
Sebelum kamu diusung ke liang lahad....
Menjadi makanan cacing dan mamahan ulat!
Iringilah dirimu ke masjid....
Sebelum kamu diiringi ke Pusara!
Tangisilah dosa-dosamu di dunia....
Kerana tangisan tidak berguna lagi di alam baqa'!
Sucikanlah dirimu sebelum kamu disucikan!
Sedarlah kamu sebelum kamu disedarkan.. ..
Dengan panggilan 'Izrail yang menakutkan!
Berimanlah kamu sebelum kamu ditalkinkan!
Kerana ianya berguna untuk yang tinggal....
Bukan yang pergi!
Beristighfarlah kamu sebelum kamu diistighfarkan!
Namun ketika itu istighfar tidak menyelamatkan!
Ingatlah di mana saja kamu berada.....
Kamu tetap memijak bumi Tuhan!
Dan dibumbungi dengan langit Tuhan!
Serta menikmati rezeki Tuhan!
Justeru bila Dia menyeru,.....
Sambutlah seruan-Nya Sebelum Dia....
memanggilmu buat kali yang terakhirnya!
Ingatlah kamu dahulu hanya....
setitis air mani yang tidak bererti!
Lalu menjadi segumpal darah!
Lalu menjadi seketul daging!
Lalu daging itu membaluti tulang!
Lalu jadilah kamu insan yang mempunyai erti....
Ingatlah asal usulmu yang tidak bernilai itu....
Yang kalau jatuh ke tanah Ayam tak patuk itik tak sudu!
Tapi Allah mengangkatmu ke suatu mercu....
Yang lebih agung dari mala ikat!
Lahirmu bukan untuk dunia....
Tapi gunakanlah ia buat melayar bahtera akhirat!
Sambutlah seruan 'Hayya 'alas Solaah'....
Dengan penuh rela dan bersedia!
Sambutlah seruan 'Hayya 'alal Falaah'..
Jalan kemenangan akhirat dan dunia!
Ingatlah yang kekal ialah amal.....
Menjadi bekal sepanjang jalan!
Menjadi teman di perjalanan. ..
Guna kembali ke pangkuan Tuhan!
Pada hari itu tiada berguna.
Harta, tahta dan putera....
Isteri, kad kredit dan kereta....
Kondominium, saham dan niaga....
Kalau dahi tak mencecah sejadah di dunia!!!
' Saling berpesan-pesan untuk kearah kebaikkan'

TANDA 100 HARI SEBELUM HARI MATI!!!!!

Assalam Mu'alaikum Wbrth!!! BACALAH DENGAN TELITI!!!
Ini adalah tanda pertama dari Allah SWT kepada hambanya dan hanya
akan disedari oleh mereka yang dikehendakinya. Walaubagaimanapun
semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma samada mereka sedar
atau tidak sahaja. Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar
..
Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan
mengalami getaran atau seakan-akan mengigil. Contohnya seperti daging
lembu yang baru saja disembelih dimana jika diperhatikan dengan
teliti kita akan mendapati daging tersebut seakan-akan bergetar.
Tanda ini rasanya lazat dan bagi mereka yang sedar dan berdetik di
hati bahawa mungkin ini adalah tanda mati maka getaran ini akan
berhenti dan hilang setelah kita sedar akan kehadiran tanda ini.
Bagi mereka yang tidak diberi kesedaran atau mereka yang hanyut
dengan kenikmatan tanpa memikirkan soal kematian, tanda ini akan
lenyap begitu sahaja tanpa sebarang munafaat.
Bagi yang sedar dengan kehadiran tanda ini maka ini adalah peluang
terbaik untuk memunafaatkan masa yang ada untuk mempersiapkan diri
dengan a mala n dan urusan yang akan dibawa atau ditinggalkan sesudah
mati.

TANDA 40 HARI

Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita
akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita
akan gugur dari pokok yang letaknya di atas Arash Allah SWT.
Mak a Malaikat Maut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat
persediaannya ke atas kita, antaranya ialah ia akan mula mengikuti
kita sepanjang masa. Akan terjadi Malaikat Maut ini akan
memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka
yang terpilih ini akan merasakan seakan-akan bingung seketika.
Adapun Malaikat Maut ini wujudnya cuma seorang tetapi kuasanya untuk
mencabut nyawa adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan
dicabutnya.

TANDA 7 HARI

Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan
musibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak makan secara
tiba-tiba ianya berselera untuk makan.

TANDA 3 HARI

Pada ketika ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita
iaitu diantara dahi kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat dikesan maka
berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi
banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan
memandikan kita nanti.
Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi
orang yang sakit hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat
dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi. Telinganya akan layu
dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masuk ke dalam.
Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan
sukar ditegakkan.

TANDA 1 HARI

Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu
denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini
menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan
harinya.

TANDA AKHIR

Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk
di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya
akan naik ke bahagian halkum.
Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam
diri dan menantikan kedatangan mala ikatmaut untuk menjemput kita
kembali kepada Allah SWT yang telah menghidupkan kita dan sekarang
akan mematikan pula.
Sesungguhnya mengingati mati itu adalah bijak
may ALLAH SWT bless you.
Saling berpesan2lah sesama kita........ .

RINDUUUU


sekom...ermmm broadband yer simcard rosak tu yg lame tk megedet..pg td sy terdengar lagu 'dimanakan ku cari ganti' tibe2 airmate ni mengalir...rindunye kat arwah...dah 2 malam mimpi arwah...sesungguhnya Allah SWT lebey mengetahui ape yg tersirat di hati kecil ni...pade sesiapa yg bace blog ni same2 la sedekahkan Al Fatihah buat suami tercinta Allahyarham Amir Hussain B. Sa'ari

Friday, May 22, 2009

TERAPI @ mid valley n the garden


ni aqeel nyer new stroller (Per Perego Pliko P3) sy ble kt mothercare midvalley...
yg lame nye stroller da let go kt my frenz qeelah


my new kasut ( tp da pkai br snap huhu)
n purse LIZ CLAiRBORNE
ntah camane leh berkenan kt wane ni huhu


baju2 n suar for aqeel from mothercare


ni from GAP


da lme btul x menterapikan diri tuk menyopping sejak arwah belajr.. so 2 mggu lpas g KL ats urusan Arwah smbil2 g menyoppingkan diri...tp ble dah ade duit lebey tp org yg dicintai dah meninggalkn kita perasaan tuk menyopping x cm dulu .. itu yg org2 slalu ckp duit byk pun x gune perasaan x same cm dulu waktu arwah masih ade...walopun duit x byk tapi hati riang n gembira tul x blogger2 sume..duit x leh ganti ngn cinta dan kasih syg

Sebulan 15 hari permergian 'b'

rindunyer...semoge b bahagia di alam sane...alhamdullilah syg semakin kuat tuk mnempuhi hidup ni bsame zuriat kiter aqeel..tiada aper lg yg dpt syg berikan selain doa yg tidak putus2 tuk b...

Sunday, May 17, 2009

Special ThAnxie


special thanxie 2 SYAH... thanx sbb sy byk menyusahkan awk ... sggp tgg urusan sy selesai dr pg smp ptg mase sy kt kl....ur great dude.....thanx jgk coz rela melayani my anak Aqeel....ANN n aqeel syg u jgk.......



Thanx a lot to 'arwah' best friend ARIN sbb byk berkorban untuk saye n aqeel, ur such wonderful friend...n hope our friendship never the end...x terbalas rasenye dgn sume yg tlah dilakukan... dari arwah bljr smp arwah meninggal ARIN yg telah byk mbantu...for UNCLE ARIN mama n Aqeel syg U so much... x mo nakal2 okeh... ala sye x de plak gmbr ARI
N....

SYUKUR

seminggu sy x megedate busy skit coz uruskan hal2 arwah hubby ku.... alhamdullilah segalanye berjalan lancar...dan dipermudahkan...sy ke KL 3 ari... pegi company arwah n submitt borang socso... disini sy nk ucapkan jutaan thanxie to INAI KIARA coz mengambil berat pd sy... n syukur sgt2 dgn kurniaan NYA... B thanx a lot coz b x biarkan syg n aqeel begitu jer... dgn ape yg syg dapat syg akan gunakan utk kehidupan syg n aqeel sebaiknyer...n syg janji(insyallah) selagi terdaya syg x kan biarkan keluarge b....

Saturday, May 16, 2009

2nd anniversary 13 May 2009


13/5/09 cukup la our pkhwinan 2 thn. walopun syg smpt bersme ngn 'b' x smp 2 thn tapi syg benar2 rase happy.... bahagia.... 'b' teristemewa... semoge ALLAH swt memberkati b di alam barzakh...LUV U SO MUCH

Thursday, May 7, 2009

aqeel ( satu2nye zuriat mama n arwah babah)







penghibur hati mama...
aqeel- mama luv u so much
-aqeel x mo nakal2 okeh...
aqeel pengikat kasih syg mama n arwah babah...
aqeel kekuatan mama tuk terus mengharungi hidup ni...
insyallah mama akan besarkan aqeel sebaik mungkin
aminnn....
babah we lurve u so much69


Setelah sebulan pemergian 'b'

hari ni cukup sebulan hubby terchenta meninggal sy n aqeel... alhamdullilah now sy makin ok.. kasih sayang ni x kan pudar smp ble2.. ari ni sy lalui hidup ni tanpa suami tersyg di sisi.. kdg2 asyik pgg hp tgg hubby 3g, msg... tapi sume tu xkan berlaku lagi...kadang2 ble sy tunjukkan gmbr arwah babah kt aqeel dia tersenyum n mcm tau itu babah dia...last weekend sy ajk my parent bw saye blik umah arwah huby... sy ziarah kubur arwah... di sana aqeel asyik ketawa girang...mybe dia nmpak babah dia kot...sayu sgt hati mase tuh...semoga babah aman bersemadi..dan tergolong di dalam org2 yg soleh...AMINN.........

Saturday, May 2, 2009

Menanti di Pintu syuRga






KAU INSAN TERAMAT KU CINTA
NAMAMU TERPAHAT DIDADA
UNTUK SELAMANYA
MENYAYANGIMU

' Syg amat merindui b....kenangan bersama b x kn pudar buat selamaya....
terima kasih di atas segalanya....

( Setiap orang pernah @ akan diuji dgn rase sedih, sakit, kehilangan org2 dikasihi ataupun kekurangan harta, semua ujian menimpa pada org baik maupun jahat yg mukmin @pun yg kafir. Di sinilah yg mbuat seorang mukmin berbeza iaitu mukmin seorg mukmin akn mhadapi ujian musibah ini dgn penuh keredhaan dan keihklasan serta sabar, redha dan ikhlas menerima sume takdirNYA. Ini kerana sume yg kita miliki adalah milik ALLAH dan akan kembali padaNYA)


di Mana ku cara ganti


Hendak ku nangis
Tiada berair mata
Hendak ku senyum
Tiada siapa nak teman
Kalaulah nasib
Sudah tersurat
Begini hebat
Apa nak buat

Di mana kan ku cari ganti
Serupa dengan mu
Tak sanggup ku berpisah
Dan perhati patah, hidup gelisah

Alangkah pedih rasa hati
Selama kau pergi
Tinggalkan sendirian
Tiada berteman dalam kesepian

Dunia terang menjadi gelita
Cahaya indah tiada bergema
Keluhan hatiku membawa derita
Kini kau jua tak kunjung jelma

Di mana kan ku cari ganti
Mungkinkah di syurga
Untuk kawan berduka
Menangis bersama, selama-lamanya